اعتبار ملی مدرک برای شش دانشگاه دولتی و خصوصی افغانستان صادر شد

وزارت تحصیلات عالی افغانستان برای شش دانشگاه دولتی و خصوصی مدرک اعتبار ملی داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه، عبدالتواب بالاکرزی سرپرست و معین علمی وزارت تحصیلات عالی افغانستان، امروز یک‌شنبه(۱۶سرطان) در مراسم تحویل مدرک اعتبار ملی به دانشگاه ها گفت، برنامه تضمین کیفیت و اعتبارهی در افغانستان در سال ۱۳۹۰ آغاز به کار کرده است.

 او افزود، طی این مدت نخستین بار است که دانشگاه های کابل، طبی کابل، ابو علی ابن سینا، کندهار، کاردان، کاتب و امریکایی افغانستان با تکمیل نمودن معیارهای لازم، مدرک اعتباردهی ملی را از سوی وزارت تحصیلات عالی دریافت کردند.

همچنان محمد نعیمی، رییس تضمین کیفیت و اعتباردهی وزارت تحصیلات عالی خاطر نشان ساخت، اعتباربخشی نهادهای تحصیلات عالی دولتی و خصوصی، رعایت حداقل معیارهاست و نهادهایی که اعتباردهی شده اند،  به این معناست که برای بهتر شدن کارکردشان اقدامات جدی تری را به کار گیرند.

یادآوری می کنیم، که سرپرست وزارت تحصیلات عالی افغانستان در حالی این مدرک ها را به دانشگاه های خصوصی و دولتی می دهد، که برای بالا بردن کیفیت آموزش دانشگاه های دولتی هیچگونه کمکی از نگاه فن آوری نمی شود و صنف های درسی به فن آوری روز مجهز نمی شود و تنها به کاغذ پرانی ها بسنده می شود.  

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax