آموزش و تاسیس مدارس هدفمند ، استراتژی ارتش قدرتمند پاکستان در برابر جنگ

اخیرا  ارتش پاکستان، که یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان است به منظور مبارزه با تروریست یک دبیرستان متوسطه دخترانه را در مکانی که که زمانی مقرر مرکزی تحریک طالبان بوده، ساخته است و طرح آموزش و تاسیس مدارس هدفمند را شروع کرد.

در طول جنگ علیه تروریسم در شهرستان  Orakzai، ساختمان مدرسه کاملا تخریب شده بود. بعدها، این سایت توسط ستیزه جویان اشغال و به مقر آنها تبدیل گردید. با این وجود هنگامی که جنگ پایان یافت، ارتش پاکستان مدرسه را در همان محل بازسازی کرد.

اقدامات صلح جویانه یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان در برابر تروریسم و تاسیس مدارس هدفمند

پاکستان در گذشته قربانی تروریسم بوده و برای پایان دادن به آن به طور کامل مبارزه کرده است.

عملیات “Zarb e Azb” و عملیات رد الفساد  دو نمونه اصلی ریشه کن کردن گروه های ستیزه جوی در حال گسترش خشونت در داخل پاکستان می باشد.  بدین ترتیب ارتش پاکستان در عملیات های مبارزه با تروریست با موفقیت عمل کرده است.

ارتش پاکستان علاوه بر عملیات های جنگی خود، تا کنون تلاش های گسترده ای را نیز در جهت رفاه حال مردم و خصوصا پیشرفت کشور در علم و فناوری انجام داده است.

از آن جمله می توان به دانشگاه Nust به عنوان یکی از برترین دانشگاه ها در سطح بین الملل اشاره کرد.

آموزش، استراتژی یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان در برابر جنگ

در زمانی که بدیع الله مسعود  یکی از رهبران گروه ستیزه جویان فداییان اسلامی و بنیانگذار سازمان افراطی تحریک پاکستان توسط حمله موشکی هواپیماهای بدون سرنشین سازمان امنیت ملی آمریکا کشته شد، برادرش حکیم الله مسعود مسئولیت این گروه را به عهده گرفت.

در طول زندگی حکیم الله مسعود، او چندین اظهار نظر جنجال برانگیز علیه نیروهای مسلح و ارتش پاکستان منتشر کرد. وی ستاد مرکزی تحریک طالبان را در شهرستان Orakzai  ساخت.  او حتی اظهار داشت که “اگر ارتش پاکستان بتواند به هر نحوی موفق به رسیدن به دفتر مرکزی طالبان شود وی شروع به پوشیدن النگو می کند.

بعد از کشتن حکیم الله مسعود، پاکسازی ستادش نیز بخشی از عملیات ارتش پاکستان بود. حتی پس از اطمینان از پاکسازی این منطقه از تروریسم به مردم پاکستان وعده داده شد که این مقر به مکانی واقعا ارزشمند تبدیل می شود.

اخیرا ارتش پاکستان ( قدرتمندترین ارتش های جهان ) وعده خود را برآورده کرد. براساس گزارش های اخیر، ارتش پاکستان دفتر مرکزی حکیم الله سعود را به مدرسه متوسطه برای دختران تبدیل کرده است.

این یک حقیقت انکارناپذیر است که آموزش بهترین پاسخ به خشونت و تخریب است. اما چه کسی تصور می کرد که مقر اصلی ستاد ایجاد شده طالبان به محلی برای آموزش تبدیل خواهد شود؟!

درود بر نیروهای مسلح پاکستانی،یکی از قدرتمندترین ارتش های جهان که تلاش های بی وقفه و فداکاری های آنها، هر غیر ممکنی را ممکن می سازد.

One thought on “آموزش و تاسیس مدارس هدفمند ، استراتژی ارتش قدرتمند پاکستان در برابر جنگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax