سه مدال در بزرگترین نمایشگاه علمی آسیا توسط سه نوجوان پاکستانی

سه دانش آموز جوان با استعداد پاکستانی 3 مدال را در بزرگترین نمایشگاه علمی آسیا به دست آوردند.

سی و چهارمین مسابقه علم و فناوری های نوآورانه چین با نام (کاستیک) ویژه نوجوانان به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه علمی آسیا برگزار گردید.

نمایندگان انجمن علوم پاکستان با همکاری بنیاد علمی اکو و بنیاد علوم پاکستان در سی و دومین مسابقه CASTIC که از 20 تا 26 جولای 2019 در ماکائو چین برگزار شد، شرکت کرده اند.

CASTIC  به عنوان بزرگترین نمایشگاه علمی آسیا برای دانش آموزان علاقمند علوم در سنین 12 تا 20 سالگی طراحی و سازماندهی شده است و پس از گذشت بیش از 30 سال از تاریخ ، CASTIC یکی از معتبرترین و بزرگترین مسابقه علمی برای دانشمندان جوان سراسر نقاط جهان در چین می باشد. سالانه حدود 500 دانشمند جوان چینی و نزدیک به 200 شرکت کننده بین المللی از بیش از 54 کشور و منطقه در CASTIC  با 13 پروژه علمی  شرکت می کنند..

باعث افتخارآمیز است که هر سه کاندید نوجوان معرفی شده از سوی پاکستان، تواستند در بزرگترین نمایشگاه علمی آسیا در چین دو مدال برنز و یک مدال نقره را کسب کنند.

نحوه گزینش نامزدهای پاکستانی برای بزرگترین نمایشگاه علمی آسیا

انجمن علوم پاکستان و بنیاد علوم اکو در همکاری با یکدیگر سالانه یک مسابقه علمی و نوآوری را در سطح ملی مانند نمایشگاه ملی علوم و فناوری های نوآورانه 2019 برگزار می کنند تا بهترین دانشجویان با استعداد از سراسر پاکستان انتخاب کرده و آنها را به عنوان نماینده پاکستان در CASTIC معرفی نمایند.

در سال اخیر، پس از یک رقابت بسیار سخت، سه نوجوان با رای داوران نهایی شدند.

در این مسابقات ملی، مقام اول از آن ارباز محمود با موضوع پروژه ارائه مسیر پیش رو در فیزیک ذرات گردید.

 مقام دوم آمنه احمد بود و عنوان پروژه وی آزمایشگاه آبی هوشمد می باشد.

حمزه ابراهیم با عنوان پروژه هممیار افراد فلج مقام سوم را به دست آورد.

برندگان نهایی نمایشگاه علمی آسیا

در مسابقه نمایشگاه علمی آسیا با نام CASTIC آمنه احمد مدال نقره و ارباز محمود و حمزه ابراهیم هر مدام مدال برنز را به دست آوردند.

در مجموع 443 پروژه از 55 کشور و منطقه مختلف در CASTIC شرکت کرده اند. دو روز ابتدایی نمایشگاه علمی آسیا یعنی 20 تا 21 جولتی برای دانش آموزان تعیین شد تا پروژه های خود را تنظیم کنند. در 22 جولای داوری در کل روز انجام شد. سپس در روز 23 بازدید از پروژه ها برای عموم مردم و مربی ها امکان پذیر می گردد. سپس  برندگان این رویداد در تاریخ 24 جولای اعلام گرید.

پاکستان مفتخر است اعلام کند که همه شرکت کنندگان در رده های مربوطه در بزرگترین نمایشگاه علمی آسیا توانستند مقام کسب نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax