طراحی و ساخت تراشه مغزی در انسان توسط دکتر نوید سید دانشمند پاکستانی

به لطف تلاش یک دانشمند پاکستانی دکتر نوید سید به زودی بیماری های مغزی قابل درمان خواهد بود و بخش های از دست رفته می تواند توسط ایمپلنت یک تراشه نیمه هادی در مغز شما بازیابی شود.

پس از دو دهه طراحی، آزمایش، طراحی مجدد و مشاهدات، دو طرفه، تراشه مغزی تقریبا برای آزمایشات بر روی انسان آماده است. در ابتدا تراشه bionic برای درمان بیماران مبتلا به صرع مورد استفاده قرار خواهد گرفت. به ویژه کسانی که به هیچ یک از داروهای موجود در قفسه های داروخانه  پاسخ نمی دهند.

دکتر نوید سید دانشمند پاکستانی پیشگام چیپ های قابل خوانش فعال دو طرفه، در اواسط سال جاری آزمایش های اولیه را بر روی انسان انجام خواهد داد. تراشه مغناطیسی هیبرید فوق حساس به عنوان یک دستگاه تشخیصی برای بیماران مبتلا به صرع از طریق روش های مختلفی استفاده خواهد شد که پیشتر استفاده نشده است.
ارسال غیر طبیعی سیگنال مغزی علت اصلی تشنج در میان بیماران صرعی است.

اگر ما مغز را در اندازه یک سالن بزرگ در نظر بگیریم و در داخل آن گام برداریم، جرقه الکتریکی بی شماری را که از یک مکان به دیگری و تقریبا در تمامی قسمت های بدن حرکت می کند، می بینیم. در هر حرکتی، قسمت فوقانی مغز فعال می شود، در حالی که قسمت پایینی مغز سیگنال ها را هنگامی که سعی در یادآوری هر خاطره شیرین می کنید، ارسال می کند.

سیگنال های الکتریکی که سیگنال های شیمیایی را ترجمه می کنند – وسیله ی اصلی ارتباطات است که تمام توابع بدن را کنترل می کند. این توسط 100 میلیارد سلول های اختصاصی به نام نورون ها مدیریت می شود.

“تراشه بیونیک هیبرید” یکی از سه تراشه جدید توسعه یافته توسط
دکتر نوید سید است. هدف آن تشخیص تشنج در یک رزولوشن است که پیش از این هرگز به دست نیامده است.

علاوه بر این، پس از جایگیری، تراشه می تواند تشنج ها را تشخیص دهد و این سیگنال ها را به صورت بی سیم منتقل کند.

یکی دیگر از جنبه های مهم این تراشه سازگاری MR  است و به این ترتیب به جراح اجازه می دهد محل دقیق تشنج ها را دقیقا مشخص کند – در نتیجه موجب تسهیل جراحی می شود. این فن آوری نوآورانه مبتنی بر الکترودهای بسیار حساس است و به زودی باید بر روی انسان ها در دانشگاه کالگری، آلبرتا، کانادا آزمایش شود.

دو “تراشه پچ کلمپ” اخیر دانشمند پاکستانی یکی دیگر از کشفیات است که برای آزمایش بیش از 90 دارو مختلف، همزمان – در سطح کانال تک یون طراحی شده است.  کانال های یون مسئول حفظ تمام کارکردهای یک سلول مغزی هستند و هدف بسیاری از داروهای مورد استفاده برای درمان بیماری های مغزی – از جمله سلامت روان، افسردگی، روان و غیره است. در نهایت این تکنولوژی باعث می شود تا درمان مناسب فردی بیماران، در حالی که اثربخشی و عوارض جانبی درمان قابل تعیین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax