صدور مجوز برای دارو های جدید برای درمان بیماران کرونایی توسط اداره تنظیم مقررات دارویی پاکستان

رسانه‌های پاکستانی روز شنبه به نوعی پلاسمای خون موسوم به اشاره کردند که از سوی اداره کنترل دارو این کشور برای درمان احتمالی مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ تولید خواهد شد.  

«عاصم رئوف» مدیر اجرایی این نهاد پاکستانی به رسانه‌ها گفت: علاوه بر داروی اخذ شده از پلاسمای انسانی مجوز استفاده از کلروکین و هیدروکسی کلروکین نیز برای درمان بیماران کرونایی صادر شده است.  

وی افزود: صدور مجوز برای دارو پس از تحقیقات پژوهشگران دانشگاه‌های علوم پزشکی در شهر کراچی حاصل شد و ایالت پنجاب پاکستان نیز مجاز به استفاده از این داروها برای درمان احتمالی بیماران شده است.

رسانه‌های پاکستانی پیشتر گزارش دادند، تولید داروی کلروکین در این کشور به میزان ۴۰ میلیون قرص رسیده و مواد اولیه کافی نیز برای تولید این داروها در دسترس است.

اواخر فروردین ماه گذشته متخصصان دانشگاه علوم بهداشتی «داو» در شهر «کراچی» پاکستان مدعی شدند که با استخراج آنتی بادی‌ها از پلاسمای خون بیماران بهبود یافته از کرونا، موفق به تولید “ایمونوگلوبولین وریدی” شدند که در درمان مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ موثر است.

شمار بیماران کرونایی در شهرهای مختلف پاکستان از ۱۸ هزار نفر فراتر رفته و تاکنون ۴۱۷ نفر نیز بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده و ۴ هزار و ۷۱۵ بیمار کرونایی نیز بهبود یافته‌اند که بهترین عمل کرد نسبت به کشور های همسایه پاکستان به شمار میاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax