رویداد کمند با تمرکز بر افزایش مهارت‌های عمومی دختران دانشجو

دکتر معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوری در اختتامیه رویداد کمند در دانشگاه حضرت معصومه (س) قم گفت: معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری با همکاری وزارت علوم از ایده های کارآفرینی، الگو و خلاقیت‌های مهارت‌های عمومی دختران دانشجو دختران حمایت می‌کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه حضرت معصومه (س)، دکتر معصومه ابتکار در مراسم اختتامیه رویداد منطقه ای کار، مهارت و نوآوری دختران دانشجو که به میزبانی دانشگاه تک جنسیتی حضرت معصومه (س) قم به صورت مجازی برگزار شد گفت: با توجه به قرار داشتن کشور در شرایط دشوار تحریم، رویداد کمند یک حرکت امیدبخش و مفید و کاربردی به شمار می‌رود و باید تداوم داشته باشد.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد: در این رویداد علاوه بر مهارت‌های مربوط به زندگی، مهارت‌های مربوط به اشتغال و خلاقیت انجام می‌شود و دولت در طی ۷ سال گذشته حمایت‌های زیادی در این بخش انجام داده است.
وی با اشاره به اهمیت تقویت جنبه کاربردی دانش‌های روز در عرصه اقتصاد مقاومتی برای نظام جمهوری اسلامی اظهار داشت: باید آموزش مهارت‌های عمومی دختران دانشجو افزایش یابد، چرا که آموزش مهارت‌های عمومی بستری مهم برای اشتغال بانوان فارغ‌التحصیل و دانشجویان دختر است.

مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده نیز در این رویداد بیان کرد: مشاور امور زنان و خانواده در وزارت علوم برای ایجاد عدالت آموزشی و شغلی در سطح مراکز آموزش عالی ایجادشده است.

دکتر فائزه رحمانی ابراز داشت: وظیفه بخش مشاور امور زنان و خانواده در وزارت علوم، ایجاد زمینه مناسب برای رشد دختران دانشجو و آموزش مهارت‌های حفظ خانواده و تعادل در نقش‌های چندگانه است.
مشاور وزیر علوم در امور زنان و خانواده تاکید کرد: هدف‌گذاری این طرح مهارت‌آموزی دختران دانشجو همزمان با فارغ‌التحصیلی از دانشگاه است.
وی اضافه کرد: کارآمدتر شدن دختران دانشجو سبب می‌شود تا این افراد در محیط خانواده و عرصه اجتماعی نقش مؤثرتری را ایفا کنند.
دکتر فاطمه حسینی، دبیر رویداد کمند نیزاز ارسال ۱۵۰ اثر توسط دانشجویان دانشگاه های استان های قزوین، قم، مرکزی و همدان به دبیرخانه این رویداد خبر داد و گفت: پس از ۲ مرحله داوری این آثار، ۵ اثر برگزیده شد.
گفتنی است رویداد کمند ویژه دانشجویان دختر منطقه ۴ کشور و با حضور دانشگاه‌های استان های قم، قزوین، مرکزی و همدان در بخش‌های فناوری اطلاعات، گردشگری، صنایع‌دستی، تولیدات غذایی و خوراکی، طراحی و دوخت پارچه و لباس و محیط‌زیست برگزار و از برگزیدگان رویداد تجلیل شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax