تلاش دولت خیبرپختونخوا برای تأسیس 20 دانشکده جدید در ایالت

محمود خان، وزیر ارشد دولت خیبرپختونخوا در جلسه ­ای به منظور تدوین گزارش امکان سنجی ویژه ناحیه ‎ای برای راه ­اندازی 20 کالج جدید، دستوراتی را صادر کرد.

شرکت کنندگان در این نشست اعضای شورای ایالتی از مناطق جنوبی، دبیران اجرایی ادارات مربوطه، اعضای کابینه، شاه محمد وزیر، هاشم اینام الله، ظهور شاکر و سایر مقامات دولت خیبرپختونخوا بودند.

همچننی به اعضای جلسه اطلاع داده شد که بیشتر کارها برای کالج دولتی دختران استرزی انجام شده است و تا ژوئن 2021 به مقامات مربوطه گزارش نهایی تحویل داده خواهد شد.

سایر موضوعات مطرح شده در جلسه دولت خیبرپختونخوا برای تأسیس 20 دانشکده جدید

در طول بررسی امکان سنجی راه اندازی 20 کالج جدید، اعضای جلسه همچنین روی موضوعات مربوط به پروژه‎ های توسعه ‎ای در مناطق جنوبی، بحث و گفت و گو کردند.

همچنین درباره بیمارستان تازه تأسیس دوآبا در منطقه هانگو، محمود خان به مقامات دولت خیبرپختونخوا دستور داد تا طی دو هفته از ارسال به موقع پزشكان و كارمندان وابسته اطمینان حاصل شود. وی بعداً به بخش­های مربوطه مأموریت داد که ندامتگاه جدید ساخته شده هانگو را در چهار هفته عملیاتی کند.

هنگام بحث در مورد تأمین آبKP ، به شرکت کنندگان در جلسه اطلاع داده شد که 79 طرح برای درا اسماعیل خان، 119 برای بانو، 24 در تانک و 124 در لاکی مروات در حال بررسی برای تأمین آب تمیز هستند. محمود خان به بخش مهندسی بهداشت عمومی پیشنهاد داد که در مورد این طرح ­ها با بخش (حزب) توسعه کار ایالتی مشورت کند.

در پایان راجع به بررسی چندجانبه  شبکه خدمات استانی، در این جلسه گفته شد که یک خط تأمین جدید برای حل فشار کم گاز در کهات نصب گردد. همچنین یک کاوش (نظرسنجی) برای تأمین گاز به محمد زی ، شر کوت ، نصرت خل و مناطق علی زی انجام شده بود. هزینه برآورد شده این طرح­ها 2/2 بیلون ریال بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax