استفاده از نمک تبریدی در سازه‌ها و لوازم تزئینی توسط پژوهشگران دانشگاه بناب

پژوهشگران دانشگاه بناب موفق به تولید آجر از نمک تبریدی جهت استفاده در سازه‌ها و لوازم تزئینی شدند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه بناب، دو طرح فناورانه عضو هیئت علمی دانشگاه بناب، در جشنواره‌ ملی ایده‌ها و محصولات نوآورانه برای احیای دریاچه‌ ارومیه ارائه شد.
طرح فناورانه دکتر احمد فهمی به‌عنوان یکی از طرح‌های برگزیده‌ جشنواره به مرحله‌ پایانی راه یافته‌است و مورد استقبال اعضای هیئت داوران و سرمایه‌گذاران حاضر در جشنواره قرار گرفت و در مرحله‌ استارت‌آپ نیز مورد استقبال حاضران و داوران قرار گرفت.

طرح ژئوپلیمری تولید آجرهای نمکی در طرح و اندازه‌های متعدد و به‌طور آزمایشگاهی توسط محققان دانشگاه بناب برای اولین بار از نمک تبریدی در ایران تولید شده است که در صورت پشتیبانی مسئولان شهرستانی و وزارت علوم می‌تواند عرصه‌های نوینی را برای تولید، ارزش‌افزوده و کارآفرینی جوانان مرز و بوم رقم بزند.
این محصول در حوزه سلامت، درمان و احداث سازه‌های نمکی هتل‌ها، استخرها و بیمارستان‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد و هم‌اکنون در تهران، شیراز و کرج و همچنین در کشورهای حوزه‌ خلیج فارس و اروپایی مورد استقبال قرار گرفته است.

گفتنی است دانشگاه بناب به‌عنوان تنها دانشگاه دولتی متصل به دریاچه ارومیه همایش‌های متعدد کشوری و منطقه‌ای در احیای دریاچه‌ی ارومیه برگزار کرده است و با ایجاد پژوهشگاهی میدانی در این دانشگاه، می‌توان در احیای بیش از پیش نگین فیروزه‌ای ایران کوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax