بهره مندی دانشجویان پزشکی در پاکستان از جدیدترین نظام های آموزشی جهانی

دوره پزشکی در پاکستان مانند بسیاری از کشورهای دیگر یک دوره پنج ساله است که دانشجویان در این دوره تحصیلات خود را به صورت تئوری، عملی و بالینی سپری می‌کنند.

 زبان تحصیل دوره پزشکی در اکثر دانشگاه‌های پاکستان انگلیسی است و از این جهت پس از طی کردن دوره پزشکی عمومی، شما به راحتی می توانید مدرک پزشکی دانشگاه پاکستان را به دانشگاه‌های معتبر جهان بدون نیاز به معدل سازی ارائه دهید. دانشجویانی که در دانشگاه ‌های ممتاز پزشکی در پاکستان تحصیل می‌کنند، از اعتبار خوبی در سطح جهانی برخوردارند.  

رتبه بندی دانشکده های پزشکی در پاکستان

شورای پزشکی و دندانپزشکی پاکستان (PM&DC) با هدف با هدف ایجاد فارغ التحصیلان پزشکی پاکستانی با توانایی رقابت در بازار کار جهانی به بررسی و رتبه بندی 169 کالج پزشکی عمومی و خصوصی در پاکستان می پردازد.

به عبارت دیگر در چارچوب اعتباربخشی ملی، دانشکده های پزشکی و دندانپزشکی در پاکستان بر اساس جنبه های مختلفی از جمله مدیریت کالج و امور مالی، زیرساخت ها، سازمان دهی برنامه درسی، کیفیت دانشکده ها و دانشجویان، امکانات دانشگاه و ایمنی، امکانات بیمارستان و ایمنی و کلینیک های بیمارستانی مورد بازرسی کامل قرار می گیرند.

کالج پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لاهور در مسیر تبدیل به یک کالج رقابتی در کشور

طبق گفته رئیس کالج پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لاهور ((UCM ، پروفسور دکتر فرخ اقبال، این دانشگاه در 26 آگوست 2019 با استفاده از معیارهای فوق مورد بررسی قرار گرفت و با کسب 91.45 درصد(رتبه A+) در بین پنج کالج برتر پزشکی در پاکستان قرار گرفت.

کسب رتبه + A دانشکده پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لاهور در میان کالج های پزشکی پاکستان

دکتر اقبال در این رابطه می گوید: ما یک سیستم پذیرفته شده بین المللی موسوم به برنامه درسی یکپارچه ماژولار (IMC) را اتخاذ کردیم که نیاز دارد دانشجویان سال اول در معرض بیماران در بیمارستان باشند. پیش از این دانشجویان به مدت دو سال علوم پایه را مطالعه می کردند و در سال سوم خود به بیمارستان می روند. سیستم جدید دانش آموزان ما را قادر می سازد تا در مراحل اولیه برنامه پزشکی در پاکستان ، تجربه حضور در بیمارستان و اعتماد به نفس بالا برای رابطه با بیماران به دست آورند. این مدل ما را به حرکت به سمت دور دست سوق داده است. پروفسور اقبال  گفت UCMD اکنون در حال تبدیل شدن به یک کالج رقابتی در کشور و فراتر از آن می باشد. ما انتظار داریم دانشجویان بیشتری به دنبال پذیرش در این دانشگاه باشند. ما همچنان امیدواریم تا دانشگاه به عنوان یک ارائه دهنده مدرک مراقبت های بهداشتی عالی در سطح جهان شناخته شویم.

 گفتنی است کالج پزشکی و دندانپزشکی دانشگاه لاهور در سال 2001 با 50 کرسی دانشجویی آغاز شد. در سال 2011 به 100 صندلی ارتقا یافت و در حال حاضر سالانه 150 دانشجو را می پذیرد. در موفقیت این دانشکده تاکنون اساتید برجسته ای همچون دکتر ایجاز احسان (معاون سابق)، پروفسور ناظیر آسی (رئیس سابق) و پروفسور شهید محمود ملک سهم بزرگی داشته اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax