المپیاد علمی بین المللی دانش آموزی IJSO و درخشش دانش آموزان پاکستانی در دوره های پیشین

المپیاد بین المللی علوم دانش آموزی یک دوره مسابقات سالانه انفرادی و تیمی در زمینه علوم طبیعی برای داشن آموزانی است که در تاریخ 31 دسامبر سال مسابقه، زیر 16 سال سن دارند.

این رقابت در هفته اول دسامبر هر سال در کشورهای مختلف برگزار می شود. بیش از 50 کشور عضو، هر ساله در IJSO شرکت می کنند. این المپیاد با هدف آشنایی دانشجویان در سنین جوانی به یک شبکه بین المللی  علوم و افزایش علاقه آنها به ویژه به علوم طبیعی می باشد.

سید عبدالله شاه بخاری از لورالائی‎، بلوچستان در شانزدهمین المپیاد بین المللی علوم دانش آموزی (IJSO) که از 3 تا 12 دسامبر در دوحه قطر برگزار گردید، موفق به کسب یک مدال برنز شده است.

تیم دانش آموزی پنج نفره پاکستانی شامل سید عبدالله شاه بخاری، وردا هادیا، آلیشبا حامد، واژات حنیف و محمد آئون اظهر در IJSO سال 2019 شرکت کردند. سیده رهانا بتول، مدیر علمی بنیاد علوم پاکستان (PSF) سرپرستی این تیم دانشجویی را بر عهده گرفت.

loralai,balochistan

در شانزدهمینIJSO ، تیم های دانش آموزی از 76 کشور جهان شرکت کردند و تیم پاکستان چهارمین بار پیاپی مدال برنر را کسب کرد.

لازم به ذکر است که پاکستان در سال 2016 به عضویت IJSO درآمد و در سیزدهمین نمایشگاه IJSO که در بالی اندونزی برگزار شد، نیز مدال برنز در بخش تجربی و طراحی مسابقه را کسب کرد.

پاکستان همچنین در 14 امین و 15 امین مسابقه که به ترتیب در مناطق  جزایر و بوتسوانا برگزار شد، مدال گرفت.

بدین تیم های دانش آموزی پاکستان در دوره های مختلف این المپیاد در میان نمایندگانی از کشورهای مختلف همواره درخشیده اند که این خود گواهی بر کیفیت وجود یک سیستم آموزشی بین المللی در پاکستان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax