نرخ رشد استثنائی حدود 40 درصدی در بازار فریلنسینگ پاکستان تنها در یک سال

پاکستان با توجه به پتانسیل بازار فریلنسینگ خود، در جایگاه چهارم رده بندی حساب‌ بین‌ المللی پایونیر قرار گرفت

در این فهرست ایالات متحده با 78 درصد رشد اقتصادی در سال در صدر جدول است.

حساب‌ بین‌ المللی پایونیر در گزارش خود نوشت كه بازار فریلنسینگ پاکستان از 4% در Q3 2018 به 42% در Q2 2019 افزایش یافته است و این رشد را به تلاش های دولت و افزایش مشاركت جوانان در اقتصاد نسبت می دهد.

pakistan-outperforms-asian-freelance-markets-ranks-4th-globally

در این خصوص محسن مظفر، رئیس اداره توسعه تجارت پاکستان گفت که اینترنت با سرعت بالا در پاکستان امکان دسترسی بی سابقه ای به بازارهای بین المللی را برای فریلنسرها فراهم کرده است. رشد حدود 40 درصدی عمدتاً به لطف سرمایه گذاری دولت در تقویت مهارت های دیجیتالی جوانان، رخ داده است. از سوی دیگر با توجه به اینکه 70٪ از کل جمعیت پاکستان زیر 30 سال سن دارند، این کشور پتانسیل عظیمی در خدمات فریلنسر دارد.

ده کشور برتر برای بازار فریلنسینگ در سال 2019

در َشکل زیر 10 کشور برتر برای فریلنسر طبق شاخص جهانی Gig-Economy Payoneer برای سال 2019 ذکر شده است که کشورها را بر اساس داده های 300000 فریلنسر و متخصصان برون سپاری در شبکه خود رتبه بندی می کند.

بر اساس آمار ایالات متحده، انگلیس، برزیل، پاکستان، اوکراین، فیلیپین، هند، بنگلادش، روسیه و صربستان جزء ده کشور برتر برای بازار فریلنسینگ هستند.

نام پاکستان در جایگاه چهارم این رتبه بندی، یک موفقیت بزرگ برای دولت و مردم این کشور به خصوص جوانان است. چراکه این گزارش نشان می دهد 77 درصد از درآمد حاصل از فریلنسینگ در پاکستان توسط افراد زیر 34 سال انجام شده است.

Pakistan Third Most Popular Among Online Outsource

دومین تور کارآفرینی پاکستان – فروردین 99 همراه با جلسات و بازید های مهم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax