کسب جایزه بهترین اختراعات سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO توسط میلاد جانی دانش آموخته دانشگاه صنعتی شریف

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی شریف، میلاد جانی دانش آموخته مقطع دکتری از دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف با راهنمایی دکترمحمدرضا عارف عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف توانست با ارائه طرح “افزایش نرخ قابل حصول کانال‌های تداخلی به کمک روش همسونهی تداخل بدون دسترسی به ضرایب کانال‌های مخابراتی” جایزه بهترین اختراعات سازمان جهانی مالکیت فکری WIPO را دریافت کند.

این جایزه هر ساله از طرف سازمان بین المللی سازمان جهانی مالکیت فکری به تعداد محدودی از برگزیدگان جشنواره خوارزمی با بررسی این سازمان از کشور ایتالیا اهدا می‌شود.

پیش از این میلاد جانی با ارائه این طرح موفق به کسب رتبه دوم بخش نوآوری در بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی شد.

میلاد جانی درخصوص این طرح گفت: مهم‌ترین نوع اختلال توسط کاربرانی با فرکانس کاری مشابه ایجاد می‌شود که نقش تعیین کننده در محدودیت نرخ ارسال اطلاعات ایجاد می‌کند. به این ترتیب در روش‌های رایج برای کاهش اثر اختلال کل پهنای باند تخصیصی بین کاربران شبکه به طور مساوی تقسیم می شود.

همچنین در سال ۲۰۰۸ روشی نظری ارائه شد که به کمک این روش انقلابی در حوزه ارسال اطلاعات به وجود آمد و چندین بار در مجامع جهانی مختلف از ارائه دهندگان این روش تجلیل شد. این روش که موسوم به همسونهی تداخل یا Interference Alignment است به این شیوه عمل می‌کند که فضای دریافت گیرنده را به دو زیر فضای جدا (مستقل خطی) تقسیم می کند، این دو زیر فضا دارای تعداد ابعاد برابر هم بوده و یکی از آنها نقش جای‌گذاری سیگنال مطلوب و دیگری نقش سطل آشغالی برای جای‌دهی سیگنال نامطلوب دارد.

ل.س ۴۲/ ل.م ۵۴

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax