تولید انبوه استنت قلب و کاتتر توسط مرکز توسعه دستگاه های پزشکی پاکستان

مرکز توسعه دستگاههای پزشکی (MDDC) در دانشگاه ملی علوم و فناوری (NUST) مجوز تولید را از سازمان تنظیم مقررات داروی پاکستان (DRAP)  برای تولید انبوه استنت قلب و کاتتر اخذ نمود.

بیماری شریان های کرونری (CAD) شایع ترین بیماری قلبی می باشد. متخصصین قلب، فرآیند آنژیوپلاستی یا بالن زدن قلب را جهت باز کردن شریان های کرونری تنگ شده انجام می دهند. این متخصصان از یک لوله باریک و دراز به نام کاتتر استفاده می کنند که این لوله حاوی یک بالن کوچک بر روی نوک خود می باشد.

مجوز صادره یک مجوز اجباری برای تولید هرگونه وسیله پزشکی در پاکستان است که پس از بازرسی دقیق تجهیزات توسط تیم بازرسان تعیین شده توسط DRAP به دست می آید.

پیش از این، گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت  (QMS) از یک مجموعه معتبر روپا برای تولید دستگاه های پزشکی در NUST  اخذ شده بود. این در واقع یک دستاورد بزرگ توسط دانشمندان و تیم MDDC در NUST است.

تولید استنت قلب و کاتتر بومی با قیمت بسیار پایین تر از نمونه خارجی

پس از اعطای مجوز DRAP در 20 مارس 2020، اکنون دانشگاه علوم و فناوری ملی، مجاز به شروع تولید استنت قلبی است که در مقایسه با کالاهای وارداتی بسیار مقرون به صرفه می باشد.

مرکز توسعه دستگاه های پزشکی  در دانشگاه ملی علوم و فناوری قبلاً آزمایشات غیر بالینی، پیش بالینی (حیوانی) و بالینی (انسانی) را بر روی استنت های تولید شده بومی انجام داده است.

ژنرال نوید زمان رئیس دانشگاه NUST  در مورد این دستاورد شایسته، گفت که این یک نقطه عطف مهم است که توسط NUST بدست آمده و باعث صرفه جویی در میلیون ها دلار ارزهای خارجی خواهد شد. .وی آن را یک خبر دلگرم کننده برای ملت برای جشن گرفتن در طول بحران همه گیر COVID-19 دانست .

رئیس دانشگاه NUST  از حمايت مالي كه از سوي دولت پاكستان از طريق وزارت برنامه ريزي توسعه و ابتكارات ويژه و همچنين وزارت علوم و فنآوري تشکر نمود.

گفتنی است MDDC  یک مرکز پیشرفته برای ساخت وسایل پزشکی از جمله استنت قلبی و کاتتر می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax