اولین کنفرانس ملی انقلاب صنعتی چهارم با موضوع “اکوسیستم نوآوری ایران-فرصت ها و چالش ها” به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران برگزار می‌شود

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پارک علم و فناوری مازندران، دکتر علی معتمدزادگان رییس پارک علم و فناوری مازندران در این خصوص گفت: برگزاری نخستین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران که به موضوع انقلاب صنعتی چهارم اکوسیستم نوآوری ایران- فرصت‌ها و چالش‌ها می‌پردازد.

وی تصریح کرد: یک‌سال است که انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران فعالیت خود را شروع کرده و به طور چشمگیری توسعه پیدا کرده است. قرار است کنفرانس ملی این انجمن سالانه به میزبانی پارک علم و فناوری مازندران، برگزار شود.

رئیس هیئت مدیره انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران افزود: حدود ۴۳ پارک علم و فناوری فعال در کشور وجود دارد و بیش از ۲۰۰ مرکز رشد مستقل در دانشگاه‌ها و مراکز وابسته به دانشگاه‌های علوم پزشکی هستند که از اعضای بالقوه انجمن به‌شمار می‌روند و بحث‌‌هایی در حوزه‌های نوآوری و فناوری در این کنفرانس رصد خواهد شد تا فرصتی برای انتقال تجربه، هم‌افزایی و آشنایی افراد در این حوزه‌ها به‌وجود بیاید.

دکتر معتمدزادگان در ادامه گفت: امسال عنوان اصلی کنفرانس را انقلاب صنعتی چهارم در نظر گرفته‌ایم که به هر حال انقلاب صنعتی چهارم بحث حضور و توسعه تجهیزات و فناوری‌های هوشمند در سطح جامعه است و پیش‌بینی می‌شود که فضای جامعه جهانی در انقلاب صنعتی بسیار متحول باشد.

در این کنفرانس می‌توان پیش‌بینی کرد که در انتهای انقلاب صنعتی چهارم وضعیت دنیا به چه شکل خواهد بود و توسعه فناوری و توانایی‌های بشر در کنترل بسیاری از فرایندها غیرقابل تصور است و به راحتی نمی‌توان آن را پیش‌بینی کرد.

وی افزود: در پارک‌های علم و فناوری کشور می‌توان دید که فناوری‌ها به چه میزان به روز هستند و در حوزه انقلاب صنعتی چهارم چه جایگاهی دارند و چگونه آموزش می‌دهند؛ البته چالش‌ها و فرصت‌هایی که برای توسعه فناوری و افزایش حوزه اقتصاد دانش‌بنیان در این حوزه وجود دارد از جمله محورهایی است که در این کنفرانس پوشش داده خواهد شد.

دکتر معتمدزادگان گفت: پیش‌بینی شده که این کنفرانس در شهرستان بابلسر برگزار شود و اگر ویروس کرونا همچنان ادامه داشته باشد سعی می‌کنیم نخستین کنفرانس را به صورت مجازی برگزار کنیم و برای چنین کاری قطعاً در فصل پاییز هماهنگی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

رئیس هیات مدیره انجمن علمی پارک‌های علم وفناوری و مراکز رشد ایران در پایان گفت: این کنفرانس در اسفند ماه سال جاری برگزار خواهد شد و مهلت ارائه ارسال مقالات تا ۳۱ مرداد است و دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران، مدیران و کارکنان پارک‌های علمی و فناوری رشد، مراکز نوآوری، شتاب‌دهنده‌ها، صندوق‌های پژوهش فناوری که علاقه‌مند هستند در این کنفرانس شرکت کنند، می‌توانند مقالات خود را از طریق سایت انجمن علمی پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد ایران به نشانی www.stpia.ir بارگزاری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax