آشنایی با دانشگاه های برتر پاکستان که موفق به کسب گرند برای مسابقات SEM آسیا شدند

دو مورد از دانشگاه های برتر پاکستان در لیست منتخب مسابقات SEM قرار گرفتند. اما تا چه اندازه با این دانشگاه ها آشنا هستید؟

موسسه علوم و فنون مهندسی غلام اسحاق خان (GIKI) ، دانشگاه ملی علوم و فناوری (NUST) و دانشگاه ملی علوم و فناوری – کالج مهندسی نیروی دریایی پاکستان هر کدام گرنت 650،000 روپیه ای برای سرمایه گذاری در وسایل نقلیه خود و شرکت در رویدادهای منطقه ای را دریافت کردند.

آنها اکنون در لیست منتخب مسابقات  SEM-آسیا قرار گرفته اند. این دانشگاه های برتر پاکستانی گرنت مالی کلی به ارزش  1.95 میلیون روپیه را برای شرکت در ماراتون Shell Eco آسیا به دست آورده اند.

ماراتون Shell Eco یکی از برنامه های پیشرو  مرتبط با انرژی های سازگار با محیط زیست است. دانشجویان برای طراحی، ساخت و آزمایش اتومبیل های با انرژی های سازگار با محیط زیست با چالش روبرو هستند

موسسه علوم و فنون مهندسی غلام اسحاق خان

یکی از دانشگاه های برتر پاکستان موسسه علوم و مهندسی غلام اسحاق خان (GIK) است که در تاپی، سوابی، خیبر پختونخوا، پاکستان واقع شده است. GIK دارای هشت دانشکده دانشگاهی است که بر رشته های علم و مهندسی تأکید دارند. پردیس 400 هکتاری آن (در حدود 1.6 کیلومتر مربع) در مجاورت منطقه سوابی پاکستان واقع شده و دارای مناظر فوق العاده زیبا است.

این موسسه توسط غلام اسحاق خان در سال 1993 تاسیس شد و از زمان تأسیس، به طور مداوم مؤثرترین دانشمندان کشور مانند عبدالقادر خان، اصغر قدیر و شوکت حامد خان را به خود جلب کرده است که نقش مهمی در بالا بردن رتبه این موسسه داشتند.

این موسسه توسط غلام اسحاق خان در سال 1993 تاسیس شد و از زمان تأسیس، به طور مداوم مؤثرترین دانشمندان کشور مانند عبدالقادر خان، اصغر قدیر و شوکت حامد خان را به خود جلب کرده است که نقش مهمی در بالا بردن رتبه این موسسه داشتند.

 GIK یکی از مؤسسات برتر و مورد تایید کمیته تحصیلات تکمیلی پاکستان است

دانشگاه ملی علم و فناوری (NUST)

NUST در اسلام آباد پاکستان تاسیس گشت. سطح بالای نوآوری در این دانشگاه، نام آن را در میان دانشگاه های برتر جهان لیست می کند.

این دانشگاه یکی از دانشگاه های نسل جدید با چشم انداز در حال توسعه و نوآوری در پاکستان است. پیش بینی شده است که این دانشگاه به عنوان یکی از مراکز مدرن تحقیق و توسعه در زمینه های علوم و فناوری توسعه یابد. علت تاسیس NUST ترکیب مهندسی، فناوری اطلاعات (IT)  علوم پزشکی و مدیریت با کیفیت علمی بالاتر می باشد.

دانشگاه NUST فعالیت های بین المللی چشمگیری نیز دارد. دفتر همکاری های بین المللی این دانشگاه تلاش می کند فرصت هایی را برای گسترش ابتکارات آموزشی و تحقیقاتی مشترک برای دانشجویان خود به منظور ایجاد همکاری با مؤسسات همکار در زمینه های متفاوتی ایجاد و تسهیل نماید.  در حال حاضر این دانشگاه با موسسات و دانشگاه های متعددی از سراسر جهان همکاری دارد که در شکل دیده می شود.

گفتنی است همه ساله ده ها تیم از دانشگاه ها و کشورهای مختلف در مسابقات SEM آسیا شرکت می کنند. دانشگاه های برتر پاکستانی بیش از 5 سال است که به طور مرتب با دانشجویان با استعداد خود در این مسابقه شرکت می کنند..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax