دانشگاه عبدالولی خان در رتبه بندی Times 2021 به دانشگاه برتر پاکستان تبدیل می شود

بر اساس رتبه بندی دانشگاه جهانی تایمز در سال 2021 دانشگاه عبدالولی خان مردان (AWKUM) به دانشگاه برتر پاکستان تبدیل شده است.

بدین ترتیب دانشگاه عبدالولی خان مردان از دانشگاه قائد اعظم (QAU) که به عنوان بهترین دانشگاه پاکستان در رتبه بندی دانشگاه جهانی 2020 رتبه بندی شده بود، پیشی گرفت. به طور کلی، 17 دانشگاه پاکستان در رتبه بندی 2021 قرار گرفته اند.

Abdul Wali Khan University Becomes Top-Ranked Pakistani University in Times 2021 Rankings

جدول زیر 17 دانشگاه برتر پاکستان را نشان می دهد که به رتبه جهانی 2021 رسیده اند.

17 Pakistani universities have been included in the 2021 rankings.

آشنایی مختصر از دانشگاه عبدالولی خان

دانشگاه عبدالولی خان یک دانشگاه دولتی است که در مردان، خیبر-پختونخواپاکستان واقع شده است. این دانشگاه در آپریل 2009 تأسیس شد و به نام عبدالولی خان، شخصیتی برجسته پشتونخوا نامگذاری گردید.

بیش از ده هزار دانشجو از سال 2015 در سی و یک رشته این دانشگاه برتر پاکستان ثبت نام کرده اند.

در حال حاضر این دانشگاه برتر پاکستان دارای چندین دانشکده شامل دانشکده های علوم انسانی و هنر، دانشکده علوم شیمی و زیستی، دانشکده علوم فیزیکی و محاسباتی، دانشکده اقتصاد و بازرگانی، کشاورزی و دانشکده علوم اجتماعی می باشد.

به علاوه دانشگاه عبدالولی خان دارای 3 کالج شامل کالج هنر پشتونخوا، کالج زنان و کالج دامپروری و است.

Abdul Wali Khan University

تأسیس دانشگاه دانشگاه عبدالولی خان مردان اقدامی با اهمیت تاریخی توسط دولت خیبر پختونخوا است

در واقع این دانشگاه برتر پاکستان در یک نقطه کانونی تاسیس شد که شاهد ظهور و سقوط تمدن های مشهوری بوده است که فرهنگ شکوهمند و سنت های متمدنانه اختصاص داده شده به یادگیری و تحصیل را به جهانیان یادآوری می کند.

متأسفانه، با گذشت زمان و هجوم قبایل جنگجو، دستاوردهای انسانی هزاران ساله در زیر آوار زمان به خاک سپرده شد. تأسیس دانشگاه عبدالولی خان مردان یک گام جسورانه برای احیای مجدد و بازگرداندن همان فرهنگ خیره کننده از طریق بسیج منابع فکری دانشمندان جوان و تعمیق دیدگاه آنها در موارد نیاز برای پیوستن به جامعه بشری  است.

Abdul Wali Khan University 3

AWKUM از سوابی، چارسادا، نوسهرا، مردان، سوات، شانگلا، بونر، دیر، چیترال، پنجاب شمالی، کوهات، مناطق جنوبی خیبر پختونخوا و منطقه قبیله ای گسترده در مرزهای ایالت دانشجو جذب خواهد کرد. اکثر دانشجویان جوان این مناطق که توانایی فکری دریافت آموزش عالی را دارند به دلیل فقر شدید نمی توانند از این فرصت استفاده کنند. تأسیس AWKUM با تجهیزات پیشرفته، به آنها دسترسی به جدیدترین دانش و تحقیق در زمینه آموزش عالی می دهد. مردم منطقه و رهبران طی سالهای گذشته سخت تلاش کرده اند و تأسیس AWKUM تحقق رویاهای آن ها است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax