قرارگیری نام دانشگاه NUST پاکستان در میان 100 دانشگاه های برتر آسیا

بیش از 45 دانشگاه پاکستانی به جایگاه دانشگاه های برتر آسیا در رتبه بندی QS آسیا در سال 2021 راه یافته اند.

در آخرین رتبه بندی QS آسیا در سال 2021، تعداد 100 دانشگاه های برتر آسیا معرفی شده است. این رتبه بندی ها نشان داد که 45 دانشگاه پاکستان به لیست 634 دانشگاه های برتر آسیا در این رتبه بندی برای سال 2021 راه یافتند.

دانشگاه ملی علوم و فناوری (NUST) در این رتبه بندی در رتبه 76 قرار گرفته است و یک دانشگاه پاکستانی است که به 100 لیست دانشگاه های برتر آسیا راه می یابد. 30 دانشگاه دیگر در میان 600 دانشگاه های برتر آسیا می باشند.

حرکت رو به جلو دانشگاه NUST در نظام های رتبه بندی جهانی

NUST مسیر صعودی خود را در آسیا حفظ کرد و رتبه 83 خود را نسبت به سال گذشته بهبود بخشید و هفت پله صعود کرد.

همچنین NUST طی پنج سال گذشته جایگاه خود را به اندازه  36 موقعیت را بهبود بخشیده است اما همچنین مقام چهارم خود را در میان دانشگاه های پاکستان برای چهارمین سال متوالی حفظ کرده است.

 

از سوی دیگر این برای دومین بار پیاپی است که NUST به عنوان تنها دانشگاه پاکستان در 100 دانشگاه برتر آسیا ایستاده است. در رتبه بندی جدید، NUST در میان 12٪ دانشگاه های آسیا برای سال 2021 قرار می دهد. NUST همچنین بر اساس شاخص شهرت علمی در میان 100 دانشگاه برتر قرار دارد.

ده مقام برتر در این رتبه بندی تحت سلطه دانشگاه های سنگاپور، چین، هنگ کنگ و کره جنوبی قرار گرفتند. چندین دانشگاه ژاپن، چین، تایوان، هند و سنگاپور 100 لیست برتر را تشکیل داده اند. هنگام تعیین رتبه بندی دانشگاه ها، شاخص های مورد توجه QS شامل اعتبار علمی، شهرت کارفرما، نسبت هیات علمی/ دانشجو، استناد به مقاله به ازای هر دانشکده، شبکه تحقیقات بین المللی، هیات علمی بین المللی، دانشجویان بین المللی، دانشجویان مبادله ورودی و خروجی می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax