دولت یک بسته حمایتی برای مدارس خصوصی در پاکستان تصویب می کند

دولت فدرال یک بسته حمایتی برای مدارس خصوصی در پاکستان با هزینه های پایین، ارائه وام بدون بهره به مدارس، تمدید مهلت پذیرش و ثبت نام مدارس تا یک سال و اجازه دادن به دانش آموزان برای حضور در مدارس برای یک بار در هفته را تصویب کرده است.

این تصمیم پس از آن گرفته شد که هیاتی از انجمن موسسات آموزشی خصوصی به ریاست ضیا بتول رئیس سازمان تنظیم مقررات موسسات آموزشی خصوصی (PEIRA) با فرح حمید سرپرست وزارت آموزش فدرال دیدار کردند.

این هیئت، وزیر فدرال را در مورد مسائلی که موسسات آموزشی به دلیل همه گیری با آن روبرو بوده اند، آگاه کردند و از وی خواستند که در  11 ژانویه مدارس را بازگشایی کند.

اطمینان از عدم محرومیت هیچ دانش آموزی از تحصیل حتی در دوران کرونا

دبیر فدرال به هیئت اطمینان داد که خلاصه ای از نحوه ارائه وامهای بدون بهره به مدارس کوچک آماده شده است تا آنها بتوانند وامها را به صورت اقساطی دریافت کنند.

فرح حمید افزود که تاریخ پذیرش در آزمون های دوره ای و کارشناسی ارشد تمدید شده است تا اطمینان حاصل شود که هیچ دانش آموزی و از تحصیل محروم نمی شود.

در این جلسه همچنین تصمیم گرفته شد كه دانش آموزان هر هفته برای انجام تکالیف شب به مدارس فراخوانده شوند كه این امر به مدیران و معلمان مدارس در آماده سازی تکالیف، انجام امتحانات و حفظ سوابق آموزشی كمك می كند.

رئیس اتحادیه مدارس خصوصی و دانشکده های خصوصی پاکستان، مالک ابرار حسین، رئیس انجمن مدیریت مدارس خصوصی در پاکستان راجا ارشد محمود، رئیس انجمن ملی مدارس خصوصی (NAPS) چودری عبیدالله و دکتر افرام ساتی نیز در این جلسه حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax