دکتر صدیقه عباسی پژوهشگر و مدرس دانشگاه دانشگاه الزهرا(س) برگزیده مسابقه جهان پساکرونا

به گزارش اداره کل روابط عمومی به نقل از دانشگاه الزهرا (س)، این مسابقه با عنوان فراخوان جهان پساکرونا در تاریخ ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ منتشر شد و از علاقه‌مندان درخواست شد تا نظرات، ایده‌ها و مطالب خود را درخصوص تغییرات جهات پس از کرونا به این کرسی ارسال کنند.

آثار رسیده از سوی داوران بررسی و تعدادی از آن‌ها به عنوان ایده‌های منتخب برگزیده شد که در بین آثار برگزیده، ایده و اثر دکتر صدیقه عباسی پژوهشگر، مدرس دانشگاه و کارشناس مسئول روابط عمومی دانشگاه الزهرا (س) به عنوان اثر برتر انتخاب شد.

در این اثر، دکتر عباسی به موضوع اضطراب اجتماعی به عنوان یکی از چالش‌های قرن ۲۱ ناشی از ویروس کرونا در جامعه پرداخته؛ که در زیر به بخشی از آن اشاره شده است:

“شیوع ویروس کرونا و پیامدهای اجتماعی و مرتبط با سلامت آن یکی از مهم‌ترین وقایع اجتماعی بشر در قرن ۲۱ می‌باشد. آنچه این شیوع را متمایز کرده، احساس جهانی ضعف در زندگی بیولوژیک انسان و نیاز به «جامعۀ استریل» و به دور از هر گونه مخاطره پس از کشف یک رشته RNA است که نظام قدرت و حیات را در جهان تغییر داد.

اضطراب اجتماعی حاصل از شیوع کرونا، در همۀ کشورها نگرانی‌های جدی برای شهروندان ایجاد کرده است و در نظام مراودات اجتماعی، نوعی کنش توأم با هراس به‌وجود آمده و هرکس تلاش می‌کند تا با فاصله‌گیری در امان بماند! برای مراقبت از خود مجبوریم ماسک بزنیم و پوشاندن صورت با هر نوع پوششی به یک امر عادی جدید بدل خواهد شد.

این واقعه توانست بدون ایجاد خرابی و با تغییر رفتار انسان‌ها، نصف جمعیت دنیا را خانه نشین کند و خودکنترلی عظیمی در جهان راه بیاندازند.”
گفتنی است مقالات برگزیده در این مسابقه، به‌طور کامل در کتابی چاپ خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax