دانشجویان ویژه در مسیر دریافت آموزش عالی رایگان در پاکستان

رئیس جمهور پاکستان خبر داد که کمیسیون آموزش عالی در حال آماده سازی سیاستی است که براساس آن، از هزینه دانشجویان ویژه ای که در کلاسهای تحصیلات تکمیلی شرکت می کنند صرف نظر شود.

 علوی اضافه کرد که بیش از 50000 روپیه بورس برای کمک به چنین دانشجویانی در نظر گرفته شده است.

در سخنرانی در یک جلسه تعاملی با افراد دارای معلولیت که با هماهنگی سازمان بهداشت جهانی (WHO) در خانه فرماندار برگزار شد، رئیس جمهور حقوق افراد معلول  قلمرو پایتخت اسلام آباد در سال 2020 را به عنوان ابزاری برای توسعه فراگیر دانست. وی اظهار داشت این حقوق، معیاری برای اطمینان از دسترسی آسان معلولان به اندازه مساوری با دیگران از امکانات است.

وی بر لزوم اتخاذ کلیه اقدامات ممکن برای گسترش مزایای فن آوری مدرن برای حمایت از افراد معلول و کسانی که تحت تأثیر افزایش بیماریهای غیرواگیر و عوامل پیری قرار دارند، تأکید کرد.

همچنین با قدردانی از حمایت مداوم سازمان بهداشت جهانی برای سلامتی و رفاه مردم پاکستان، گفت که دولت کاملاً متعهد است تا اطمینان حاصل کند که افراد معلول به طور معناداری در تمام سطوح جامعه شرکت می کنند.

تمرکز دولت بر آموزش عالی فنی حرفه ای و مهارت محور برای توانمندسازی معلولین

دکتر علوی گفت که که برنامه های حمایت اجتماعی، پتانسیل زیادی برای ایفای نقش اساسی در کاهش فقر و ارتقا دسترسی موثر به مراقبت های بهداشتی، توانبخشی و سایر خدمات دارند. بنابراین ارتقا فرهنگ و مشارکت اجتماعی ضروری است.

در ادامه، رئیس جمهور گفت که دولت در زمینه آموزش عالی فنی حرفه ای و مهارت محور برای توانمندسازی مالی افراد معلول و استفاده کامل از پتانسیل آنها متمرکز است.

در پایان، علوی اظهار داشت: نخست وزیر عمران خان قبلاً 2000 روپیه ماهانه برای یک فرد معلول اعلام کرده است. در کشور ما حدود دو میلیون نفر با انواع مختلف معلولیت وجود داشت که از این تعداد حدود 3،30،000 نفر در NADRA ثبت نام کردند. اطلاعات افراد معلول ثبت نشده تحت برنامه Ehsas تهیه می شود تا وام هایی با شرایط آسان به آنها ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax