قرقیزستان در مسیر بهره گیری از جدید ترین برنامه درسی پاکستان

قرقیزستان از جدید ترین برنامه درسی پاکستان در ارتقای سیستم تحصیلی خود استفاده خواهد کرد. این خبر توسط المازبک بیشنالیو, وزیر علوم و تحصیلات قرقیزستان, طی ملاقات او به همراه هیئتی با شفقت محمود, وزیر فدرال تحصیلات و آموزش عالی, در روز سه شنبه بیان شد.

هر دو وزیر آموزش در رابطه با اهداف مشترک و همکاری های دوجانبه به بحث و گفت و گو پرداختند. در طی صحبت با هیئت وزیران, شفقت محمود وزیر آموزش به رابطه ی برادرانه و تاریخی دو کشور اشاره کرد.

ایشان همچنین اعلام کردند هنگامی که دانش آموزان پاکستانی برا تحصیل به قرقیزستان خواهند رفت, کارشناسان آموزش و پرورش پاکستانی بر روی بخش تحصیلات قرقیزستان تحقیق خواهند کرد.

در ادامه ی صحبت های خود, وی افزود که دانش آموزان قرقیز برای تحصیلات دینی خود به ماداریس پاکستان آمده اند. او همچنین توضیحات مختصری هم در رابطه با اقدامات انجام شده توسط وزارت آموزش در راستای تحصیلات اکادمیک, با اشاره به اینکه اولین اموزش های داده شده در زمینه های رباتیک و هوش مصنوعی به علاوه ی بیش از 200 عرصه ی دیگر بوده اند داشت.

شفقت محمود بیان کرد که آن ها در حال تاسیس شورای ملی اعتبار بخشی در راستای سطح بندی موسسات آموزش حرفه ای می باشند.

وزیر آموزش قرقیزستان تلاش های شفقت محمود برای ارتقای بخش آموزشی را مورد ستایش قرار داد. وی افزود که ما در حال ارتقای سیستم آموزشی خود هستیم, بنابراین استفاده کردن از برنامه ی درسی ملی پاکستان یک فرصت عالی برای بهره وری ما می باشد.

وزیر آموزش قرقیزستان تلاش های خود را برای توسعه ی بیشتر این همکاری ها در زمینه ی آموزشی ابراز کرد و افزود که ما از سیستم آموزش حرفه ای و اکادمیک پاکستان برای آموزش دانش آموزان قرقیز بهره خواهیم برد.

شفقت محمود, وزیر فدرال آموزش, ایشان را در رابطه با اخرین بروزرسانی ها و اهداف تک برنامه درسی پاکستان قرار داد.

شفقت محمود همچنین با ایشان را در رابطه با اقدامات انجام شده در دوران همه گیری, از جمله آموزش انلاین, برنامه های آموزش از راه دور, و استفاده از تکنولوژی در آموزش صحبت و کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax