خلاقیت و نوآوری دو عنصر جدایی‌ناپذیر در کارآفرینی: رییس دفتر تجاری سازی دانشگاه سیالکوت پاکستان

رییس دفتر تجاری‌سازی دانشگاه بانوان سیالکوت پاکستان گفت: خلاقیت و نوآوری به عنوان دو عنصر جدایی ناپذیر لازمه راه‌اندازی یک کسب‌وکار موفق برای کارآفرینان است.

دکتر زرین فاطمه رضوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اولین کنگره همکاری‌های بین المللی و بین رشته‌ای در شتاب دهنده ساینس تک پلاس، مشهد، ایران اظهار کرد: فعالیت‌ها و همکاری‌های میان رشته‌ای به خصوص بین رشته‌های انسانی و علوم طبیعی می‌تواند زمینه مطلوبی را برای افراد فراهم کند، زیرا هر شخصی دارای تفکر و ایده متفاوتی است. این تقابل افکار و این اعتماد بین آن‌ها است که باعث ایجاد نوآوری و رشد یک ایده می‌شود.

وی افزود: الزاما هرفردی که کسب و کاری را راه می‌اندازد، دلیل بر موفقیت آن شخص نیست؛ اگر در تجارت خود نوآوری دارد، باید تبلیغات گسترده‌ای برای آن انجام دهد و از محصول یا نوآوری خود سرویس‌های گوناگونی ارائه دهد تا مردم آن را بشناسند، در غیر این صورت نمی‌تواند برندسازی کند و به پیشرفت برسد.

ریس دفتر تجاری‌سازی دانشگاه بانوان سیالکوت پاکستان اضاقه کرد: صرفا یک اختراع دلیل بر موفقیت فرد نخواهد بود، بلکه باید در مورد آن محصول نیازسنجی صورت گرفته و نیازهای زمان حال و آینده جامعه شناسایی شود، تا محصول و اختراع جدیدی که ارائه می‌شود، به خوبی در میان مردم جای گیرد.

رضوی عنوان کرد: هر فردی دارای ویژگی‌های شخصیتی متفاوتی است و اگر این شخص از ویژگی‌هایی مانند ریسک پذیری بالا، قدرت تصمیم گیری و مصمم بودن در فعالیت‌ها برخوردار باشد، او یک کارآفرین است.

وی گفت: کارآفرین باید مشکلات جامعه خود را جست‌وجو کند تا بتواند دغدغه‌ها و کمبودها که در کشور برای مردم وجود دارد را شناسایی و رفع کند.

https://www.isna.ir/news/96122514022/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax