دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی نخستین مدرسه کسب و کار دانشگاه‌های کشور را رونمایی کرد

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از ایرنا، دکتر علی خاکی صدیق رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در آیین جشن دانش‌آموختگی ۶۵۰ دانشجوی این دانشگاه، با بیان اینکه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی با دانشگاه‌های کشورهای روسیه، هلند، کره جنوبی، فرانسه، آلمان، کانادا و سوئد در زمینه تبادل دانشجو و برگزاری دوره‌های مشترک همکاری دارد، اظهار داشت: این دانشگاه، جزو ۱۳ دانشگاه سطح یک کشور است که این انتخاب دو سال پیش بر اساس ارزیابی وزارت علوم، انجام شد. اولین مدرسه کسب و کار دانشگاهی را در این دانشگاه رونمایی کردیم.

دکتر علی خاکی صدیق با بیان اینکه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی در سال گذشته از سوی وزارت علوم به عنوان یکی از ۱۵ دانشگاه کشور برای ورود به عرصه‌های بین‌المللی انتخاب شد و گفت: در حال حاضر رتبه بین‌المللی این دانشگاه، ۶۰۱ تا ۸۰۰ است و با احتساب دانشگاه‌های جامع، دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی رتبه ۹ کشور و ۹۴۵ جهان را دارد.

در این مراسم همچنین نخستین مدرسه کسب و کار دانشگاه‌های کشور با هدف برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت و تربیت دانش‌آموختگان دانشگاهی کارآمد، مدیر، متخصص و کارآفرین به جامعه صنعتی، رونمایی شد.

علیرضایی، موسس مدرسه کسب و کار دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی یکی از اهداف اصلی ایجاد این مرکز را حمایت از دانش‌آموختگان دانشگاهی تا رسیدن به موفقیت کامل عنوان و تصریح کرد: در این چارچوب، سامانه‌ای به نام «توسعه صنایع و کسب و کارهای ایران» با همکاری دانشگاه و سازمان‌های مختلف اعم از کرسی محیط زیست یونسکو ایجاد شده که هدف از این کار کمک به توسعه واحدهای صنعتی است.

وی از پرداخت یارانه در این خصوص به واحدهای صنعتی خبر داد و گفت: این واحدها در صورتی که بخواهند تمام نیروهای خود را در این سیستم آموزش دهند تنها با ۳۰ درصد هزینه این کار را انجام می‌دهند.

در این آیین همچنین از تمبر ۹۰ سالگی تأسیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی رونمایی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax