کارآفرین شو : رویداد استارت اپی و کارآفرینی بین المللی کشور های عضو اکو و جاده ابریشم

Entrepreneurs Show 2018 Pakistan

کارآفرینی بین المللی کلید دستیابی به موفقیت به خصوص در دوران مدرن پساخدمات است.

مقدمه: کارآفرینی بین المللی کلید دستیابی به موفقیت به خصوص در دوران مدرن پساخدمات است. توسعه اقتصاد ملی هر کشور به طور مستقیم با رابطه کسب و

کار / کارآفرینی آن با کشورهای منطقه، به ویژه با همسایگان مرتبط است.  اتحادیه هایی مانند اتحادیه  اروپا، Eurassian، آمریکای شمالی و غیره همگی یک پلت فرم استارتاپ های منطقه ای دارند که از ایده های استارتاپی با پتانسیل بالا، برای ورود به بازارهای بین المللی حمایت و تقدیر می کنند که خود سبب توسعه اقتصادی پایدار کشورهای منطقه می شود.

خوشبختانه در در کشورهای اسلامی سازمان همکاری اقتصادی (اکو) به منظور توسعه اقتصادی و همکاری منطقه ای تشکیل شده است. اما متاسفانه ما در آن یک پلت فرم حمایت از استارتاپ های منطقه نداریم. استارتاپ هایی که تمایل بر ایجاد و گسترش فناوری و کسب و کار مبتنی بر دانش خود در کشورهای عضو اکو دارند.

 مجموعه شرکت های بین المللی  CODE

این مجموعه در دو سال گذشته در پاکستان، ایران و ترکیه فعالیت کرده است تا شبکه ای از کارآفرینان دانشگاهی در حال توسعه را در محور پاکستان-ایران-ترکیه ایجاد نماید. این شبکه از چندین عضو تشکیل شده است و دارای شخصیت های حقوقی ثبت شده در کشورهای منطقه مانند CODE Consultants of Enterprising (Pvt Ltd) در لاهور پاکستان، iMaq Pvt Ltd  در ایران، و CODE LLCدر گرجستان می باشد.

 شبکه CODE-International تا کنون 4 رویداد را سازماندهی کرده است. هدف این رویدادها ارتباط موثر کارآفرینان در حال توسعه از کشورهای اکو به منظور یافتن بنیانگذاران مختلفی از کشورهای متفاوت می باشد. این کارآفرینان لازم است تحقیقات بازار را در کشورهای ECO انجام دهد و در نهایت کسب و کار مبتنی بر دانش و یا فن آوری خود را در کشورهای ECO راه اندازی نمایند.

کارآفرین شو: نام سری رویدادهای فن آفرینی در پاکستان – ایران، ترکیه است که توسط CODE International در همکاری با چندین دانشگاه و موسسه آموزشی مانند دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه صنعتی سجاد، پارک علم و فناوری خراسان، دانشگاه COMSATS اسلام آباد، دانشگاه سلجوق قونیه برگزار شده است.

تا کنون کارآفرین شو 2017 در ایران، کارآفرین شو 2018 در ایران و پاکستان با موفقیت برگزار شده است و کارآفرین شو 2019 در تاریخ 24 آپریل در دانشگاه سلجوق برگزار خواهد شد.

جشنواره کارآفرین شو 2017 در ایران با حمایت­های پارک علم و فناوری خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد، بنیاد ملی نخبگان خراسان رضوی، جهاددانشگاهی خراسان رضوی و شهرداری مشهد برگزار گردید. در این جشنواره، نمایندگانی از دانشگاه فردوسی مشهد، پارک علم و فناوری خراسان رضوی، آستان قدس رضوی، آموزش و پرورش خراسان رضوی، شهرداری مشهد، دانشگاه ­های مختلف سطح شهر و اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خراسان رضوی حضور یافتند.

در رویداد کارآفرین شو 2017″، صاحبان ایده، کارآفرینان ملی و بین‌المللی، شرکت های نوپا، سرمایه‌گذاران و دیپلمات‌ها از کشورهای ایران، پاکستان، امارت متحده عربی، افغانستان، عراق، سوریه، چین و استرالیا گرد هم آمدند و به تبادل و تعامل پرداختند. 50 ایده کارآفرینی نیز از میان 400 ایده ثبت شده به رقابت حضوری پرداختند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax