گزارش دومین جشنواره بین المللی کارآفرین شو 2018 مشهد ایران

دومین جشنواره کارآفرین شو

ایده به مثابه یک دانه می باشد که برای رشدش نیاز به نور و غذا دارد. این نور و غذا برای ایده ها، دیده شدن، ارائه و مطرح شدن و مورد بحث قرار گرفتن بین افراد است. بحث های اجتماعی که در مورد یک ایده رخ میدهد، نشان دهنده ارزش آن ایده می باشد. دقیقا مانند ارجاعات مقالات علمی و پژوهشی که هرچقدر  ارجاعات بیشتری داشته باشد ارزش و اعتبار علمی آن نیز بیشتر است. دومین جشنواره کارآفرین شو برای دیده شدن ایده ها توسط موسسه بین المللی کارآفرینی کد همزمان با روز ملی کارآفرینی و بزرگداشت شیخ بهایی در دانشگاه صنعتی سجاد برگزار شد.

سفر اجرایی که ایده به کسب و کار تبدیل میشود بسیار طولانی است و این سفر با تبدیل ایده خام به ایده پخته شروع میشود. شبکه کارآفرین شو، برنامه جمع آوری ایده های خام از جوامع علمی و شهری می باشد. ایده ها مورد بررسی اولیه قرار میگیرند و سپس بر اساس معیارهای از پیش تعریف شده فرصت ارائه در حضور صدها دانشجو، کارآفرین و سرمایه گذار را پیدا میکنند.

دسامبر 2017، اولین جشنواره بین المللی کارآفرین شو در دانشگاه فردوسی برگزار شد. از بین 400ایده ثبت شده 325 ایده واجد شرایط داوری اولیه بودند. با آغاز سال 2018 برنامه های متنوعی از شبکه کارآفرین شو برای شهرهای بزرگ کشورهای اکو برنامه ریزی شده است. دومین جشنواره کارآفرین شو مشهد97 در دانشگاه صنعتی سجاد در تاریخ 3اردیبهشت ماه 97، همزمان با روز ملی کارآفرینی برگزار شد.

این جشنواره توسط شرکت ایده پروران مشرق غزال(شتابدهنده ساینس تک پلاس) ایران، موسسه بین المللی کارآفرینی کد پاکستان/گرجستان و دانشگاه صنعتی سجاد برگزار شد. فراخوانی جهت ثبت ایده برای صاحبان ایده های دارای توجیه اقتصادی و اجرایی داده شد. برای نشر این اطلاعیه انجمن های علمی دانشگاه فردوسی، خبرگزاری تسنیم و تریبون کارآفرینان با تیم ساینس تک پلاس همکاری کردند. نتیجه این فراخوان ثبت 160ایده از سراسر کشور در حوزه های مختلف بود. از این تعداد 24 ایده منتخب و در روز رویداد ارائه شدند.

دومین جشنواره کارآفرین شو روز 3اردیبهشت 97 در دانشگاه صنعتی سجاد مشهد با سخنرانی رییس دانشگاه صنعتی سجاد آقای دکتر علی حائریان اردکانی آغاز شد و در چهار بخش سخنرانی های علمی-آموزشی، ارائه 24ایده برتر، انتقال تجربیات استارت آپ های ساینس تک پلاس و اختتامیه ادامه یافت.

DR. ALI HAERIAN ARDAKANI

همان طور که تمرکز اصلی شتابدهنده ساینس تک پلاس بر ICT بودن ایده هاست، سخنرانی آقای دکتر محمد مهدی رجائیان، هیات علمی دانشگاه صنعتی سجاد، با موضوع چالش های استارت آپی در حوزه IT صورت گرفت. با توجه به اینکه استارت آپ های ICT تشکیل دهنده کسب و کارهای نوین (innovative business) میباشد، آقای دکتر محمد عرفان مقصود ( مدیرعامل موسسه کارآفرینی کد پاکستان/گرجستان) با موضوع اهمیت تولید و مدیریت محتوا در تجاری سازی فناوری سخنرانی کردند.

muhammad irfan-maqsood

در ادامه بخش اول سخنرانی های جذابی با موضوع “ساینس یا بیزینس” توسط خانم دکتر راحله امیرخواه(مدیر اجرایی شتابدهنده ساینس تک پلاس) و “کارآفرینی دانشگاهی چیست؟” توسط آقای دکتر حجت نادری مشکین( عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی مشهد) انجام شد. هدف اصلی این سخنرانی ها برای روشن کردن مفهوم کارآفرینی برای دانشجویان بود. زیرا دانشجویان ما هنوز هم ساینس و بیزینس را دو مسیر متفاوت میدانند و از کارآفرینی دانشگاهی شناخت درستی ندارند. به همین علت اینگونه سخنرانی ها مورد استقبال فراوان قرار گرفت. بخش اول با پرسش و پاسخ عمومی به اتمام رسید.

top 3 ideas of karafarinshow mashhad

 

بخش دوم که جذاب ترین بخش رویداد بود، ارائه حضوری 24 ایده منتخب توسط ایده پردازان صورت گرفت. در این بخش ایده ها به ترتیب زیر مطرح شدند.

1.     امیرحسین نوذریان/ حافظ عظیم پور

2.      امیرسالار علیزاده بذرافشان

3.      نیکا جعفرنیا/ صالح سرگلزایی

4.      طاهره بحرینی

5.      مشتاق ایری

6.      ریحانه ضرابی

7.     حسینعلی زرنگ

8.      مصطفی رحمتی

9.      پرنیان عسگری

10. آرش محمدیان

11. روح اله جانی

12. محمدحسن موذن زاده

13.     مهدی فتحی پور

14.      زهرا ابوهادی

15.      مصطفی فاضلی

16.      زهرا کریمی

17.      فاطمه میرزائیان خمسه

18.      امیر امیدواری

19.     رامین سروی

20.      علیرضا رزقی

21.      فاطمه جامی / فرشاد آزادمنش

22. محمدجواد پری پور

23. علیرضا رضایی

24. الناز حجازی

 

amir khalilian at karafarinshow mashhad

presentors at karafarinshow mashhad

presentors at karafarinshow mashhad2

هر ایده پرداز 5 دقیقه فرصت ارائه داشت. علاوه بر آن داوران از طریق الگوریتم داوری از پیش تعیین شده به هر ایده نمره میدادند. در این رویداد

1- خانم مرضیه سنوئی، مدیرعامل شرکت اکسیر گل سرخ

2- خانم دکتر سیده خاطره دانشجووش، دکترا کارآفرینی دانشگاه تهران

3- خانم نیلوفر توسلی، اولين كارافرين خانم در تبليغات فضاي مجازي

4-آقای دکتر محمد عین القضاة، دکترا کارآفرینی دانشگاه تهران

5- آقای دکتر محمدجواد مشیری دکتری کارآفرینی- شهرداری مشهد مقدس

6- آقای دکتر سید ایمان شریعتی، مدیر مراکز رشد پارک علم و فناوری خراسان

7-آقای جمیل نیک اندیش، بنیان گزار رکاد (رویداد های کارآفرینی دانش آموزان)

8- آقای حمیدرضا مرتضی پور، مخترع و رتبه دار جشنواره خوارزمی

9-آقای احسان فارسی مقدم، مدیر مرکز مشاوره کاریابی دنیای کار

10-  آقای نوید سپیدنام ،کارآفرین محبوب به عنوان مستر تبلیغ

به عنوان داور حضور داشتند. این بخش به مدت 2ساعت به طول انجامید.

reviewer at karafarinshow mashhad

بخش سوم دومین جشنواره کارآفرین شو ، انتقال تجربیات استارت آپ های ساینس تک پلاس بود که در مدت زمان 2 ساعت ، 10 استارت آپ جزئیات تجربیات اجرایی خود را که چگونه ایده هایشان را به کسب و کار تبدیل شده است، بازگو کردند.

استارت آپ ها به ترتیب ذیل رو سن حضور یافتند:

 

1- استارت آپ ROSEPOST (امیرخلیلیان)
2- استارت آپ iMaQPress(منیره بهرامی)
3- استارت آپ یارینو (مجید صادقیان و مهسا سیادت)
4- استارت آپ) TebTamin محمد امیرخواه(
5- استارت آپ PakistanInfo (محمد علی یوسف)
6- استارت آپ تریبون کارآفرینان (زهرا سجادیان)
7- استارت آپ MyTeacher (مهدی حسینی(

8-استارت آپ دیجی کیدز (آرین هاشمی)

9- استارت آپ KnowCancer (منیره بهرامی(

10- استارت آپ Power kids (ایمان همدانی)

در بخش انتقال تجربیات، پرسش و پاسخ و دورهمی هم شکل گرفت و حضار توانستند هرگونه سوال چالشی از استارت آپ های ساینس تک پلاس بپرسند و کارآفرینان نوپا و با انگیزه پاسخ دادند.

بخش آخر جشنواره شامل سخنرانی آقای دکتر علی مختاری(رایزن فرهنگی بنیاد علمی UNISCO) ، ارائه 3 ایده برتر و رای گیری توسط حاضرین در سالن بود.

dr ali mokhtari at karafarinshow mashhad

 بر اساس نتیجه رای گیری نهایی، ایده های برتر به ترتیب ایده اول، GOOD FOOD  توسط خانم نیکا جفرنیا، ایده دوم دادپویش توسط آقای مصطفی رحمتی و ایده سوم پرو آنلاین عینک بوسیله‌ی واقعیت افزوده اعلام و جوایز اهدا شد. و در آخر مراسم تقدیر و تشکر از دبیر علمی کارآفرین شو مشهد (خانم منیره بهرامی) و دبیراجرایی جسنواره (خانم راحله نجات) به انجام رسید.

awarding ceremony at karafarinshow mashhad

دومین جشنواره کارآفرین شو97 آغاز گامی است که قرار است در سراسر کشورهای اکو و جهان اسلام برداشته شود. این حرکت بزرگ که از شهر مقدس مشهد شروع شده است با یاری خدا، جشنواره های بعدی کارآفرین شو، مثل  کارآفرین شو پاکستان 2018 وکارآفرین شو ترکیه 2019 تا سال 2019 در دست اقدام و برنامه ریزی است.

عکس گروهی کارآفرین شو مشهد

قرار است در پایان هر سال یک جشنواره بین المللی برگزار شود که در آن ایده های برگزیده رویدادهای قبلی به عنوان فاینالیست های کارآفرین شو حضور یابند.

 

 چشم انداز شبکه کارآفرین شو، جذب 10هزار ایده دانشجویی و کارآفرینی نوپا از ده کشور اکو در طی 3سال آینده است. با جذب 10هزار ایده، اولین و بزرگترین شبکه کارآفرینی کشورهای اکو خواهیم شد. با امید به رسیدن صد در صد هدف های بزرگ،  همه موسسات کارآفرینی در این کشورها را دعوت به عضویت و همراهی با خود می نماییم.

برای اطلاعات بیشتر از برنامه های شبکه کارآفرین شو

t.me/karafarinshow || Instagram.com/karafarinshow

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax