سیستم مالیاتی میلیاردهایی که حقوق 1 دلاری دارند

حقوق 1 دلاری

حداقل دستمزدها در حال افزایش است، اما به نظر می رسد مدیر عامل شرکتهای بزرگ در حال حاضر هدف دیگر را دارند. در حقیقت، برای منافع مشترک، داوطلبانی برای دستمزد و حقوق 1 دلاری ، در حال افزایش هستند.

حتی ممکن است پاداش نقدی هم دریافت نکنند. رشد سهام و افزایش سرمایه بسیار جذاب و سودآور است. علاوه بر این، کمک هزینه ها هم حرکت پرهزینه ای می باشد. این نشان می دهد سهامداران فعلی و آینده نگر در مورد شما چه فکر میکنند.

در سال 2012، مارک زوکربرگ درآمد 770،000 دلاری و حقوق و مزایای بسیاری را به دست آورد، اما در حال حاضر کمترین حقوقی که مدیرعامل شرکتی میتواند بگیرد متعلق به مدیر عامل فیس بوک است. مارک زوکربرگ فیس بوک یکی از مدیران میلیاردر است که درآمد 1 دلاری را به دست آورده است. البته، ارزش کنونی وی 27.8 میلیارد دلار است. با این حال در سال 2013، درخواست دستمزد سالانه 1دلار را داشت.

دریافت یک دلار از مدیر عامل به این معناست که او بجای دریافت مقادیر زیادی پول نقد به دنبال گرفتن سهام است و بر رشد سهام شرکت متمرکز است.این یکی از دلایلی است که محبوب شده است. آقای زوکربرگ تنها کسی نیست که این کار را انجام می دهد.

گوگل سرگی برین و لری پیج هر یک حقوق و دستمزد 1 دلار را دریافت می کنند. همچنین مگ ویتمن ارزش خالص 2 میلیارد دلار و حتی لری الیسون اوراکل با ارزش 51.5 میلیارد دلار شناخته میشوند.

برخی از مقامات منتخب چالش 1 دلار را در نظر گرفته اند، از جمله شهردار سابق بلومبرگ و فرماندار پیشین شوارتزنگر و فرماندار سابق میت رامنی. و برخی از نمونه های معروف گذشته شامل لی لیکا و استیو جابز کرایسلر بود. و چند نفر دیگه مانند:

1- ریچارد هاین مدیر عامل Urban outfitters

2- ریچارد کیندر مدیر عامل روغن کیندر

3- مدیر عامل داروخانه رابرت دوگان

اما آیا در اینجا بازی مالیاتی وجود دارد؟ بله و خیر! چند دهه گذشته، IRS برخی از پرداخت های نامعقول را نام برد و مالیات های اضافی را به عنوان یک نتیجه به حساب آورد. معمولا، این پرداختی است که خیلی کوچک است، بنابراین نمیتواند در مالیات شرکت اعمال شود. اما در حال حاضر اکثر شرکت های دولتی محدود به کسر حقوق 1 میلیون دلار برای هر کارمند شده اند. مگر اینکه پرداخت دستمزد بر اساس عملکرد باشد. اما با مشارکت نزدیک شرکت ها، مشکل مالیاتی غرامتی غلط باقی می ماند. چقدر هزینه زیادی برای یک شرکت خصوصی برای کسر کردن وجود دارد، واقعیتی خاص است.

شرکتی مالیات کمتری پرداخت میکند که اولا دستمزدهای حداقلی داشته باشد (1دلاری) دوما مبلغی به عنوان سود سهام پرداخت نکند. در نتیجه پاسخ به این سوال که مدیرعامل چنین شرکت هایی که بر سود سهام تمرکز دارند و از طرفی کمترین حقوق را میگیرند بازهم شامل مالیات میشوند. با این حال چنین شرکت هایی سیستم های پیچیده ای در قبال پرداخت دستمزدها، سود سهام و مالیات دارند.

منبع:

https://www.forbes.com/sites/robertwood/2014/04/05/tax-smart-billionaires-who-work-for-1/#26ae410bdfee

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax