دانشگاه‌های ایران سال گذشته عملکرد درخشانی در حوزه طراحی و ساخت ماهواره داشته اند و فعالیت آنها در سال جدید ادامه خواهد داشت. دکتر غلامی

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، امروز دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های مختلف علم و فناوری وارد عمل شده‌اند و توانسته اند دستاورد‌های بسیار خوبی را کسب کنند و روز به روز موفقیت‌های خود را بیشتر کنند.
یکی از بزرگترین و بهترین دستاورد‌ دانشگاهیان طی سال‌های گذشته طراحی و ساخت  انواع ماهواره‌های مخابراتی و سنجش از راه دور بوده است و اکنون دانشگاه‌های ایران در این حوزه وارد عمل شده‌اند.

سال گذشته شاهد بودیم که دانشگاه امیرکبیر توانست ماهواره پیام را برای پرتاب به فضا آماده کند که البته به دلیل ناسازگاری این ماهواره با پرتاب گر پرتاب آن موفقیت آمیز نبود اما رئیس دانشگاه امیرکبیر و تیم سازنده پیام این نوید را داده‌اند که  تا پایان سال ۹۸ پیام دیگری را طراحی کنند.

در کنار دانشگاه امیرکبیر، دانشگاه علم و صنعت هم کار طراحی و ساخت ماهواره ظفر را برعهده گرفته است و به گفته رئیس این دانشگاه تا پایان بهار امسال ظفر آماده پرتاب می‌شود.

دستاورد دانشگاه‌های ایران در زمینه ساخت ماهواره خوب بوده است

منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،درباره  صنعت ماهواره سازی در دانشگاه‌ها اظهار کرد: من  اطلاعات فنی در رابطه با ساخت ماهواره‌ها ندارم، اما شاهد بودیم که دانشگاه‌های کشور توانستند موفقیت‌های خوبی در این حوزه به دست آورند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری ادامه داد:  دانشگاه‌های ایران توانسته‌اند ماهواره‌های مخابراتی و سنجش از راه دور را طراحی کند و همانطور که در گذشته فعال بودند را در سال جدید هم به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

عملکرد درخشان نخبگان ایرانی در سال گذشته/ فعالیت دانشگاه‌ها در زمینه ساخت ماهواره ادامه پیدا می‌کند

وی گفت: دانشگاه‌های ما باید آزمایش‌های خود را تقویت کنند و به کمک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برنامه‌های خود را پیشرفته‌تر کنند.

غلامی یادآوری کرد: دانشگاه‌های ما می‌توانند از تجربیات گذشته خود استفاده کنند و بر همین اساس  فعالیت‌های شان را بهبود ببخشند

امیدوار هستم امسال فعالیت دانشگاه‌ها در حوزه ماهواره و فضایی گسترش بیشتری داشته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax