پاکستان در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه در زمینه چشم پزشکی ( مراقبت از چشم و درمان ) پیشرفته تر است: دکتر شريف هاشمانی

دکتر شریف هاشمانی، جراح چشم و رئیس سابق انجمن چشم پزشکان پاکستان درباره مراقبت از چشم و درمان به موقع گفت مراقبت مناسب چشم و جلوگیری از بیماری های مرتبط با آن، پیش نیاز های اساسی برای سلامت عمومی است.

دکتر شريف هاشمانی، رئیس سابق انجمن چشم پزشکان پاکستان پزشک متخصص چشم پاکستانی که وجهه خوب دیگری از انسانیت را به همه نشان داد و تمرکز به مراقبت از چشم و درمان به موقع تاکید کرد.

متخصص چشم درباره اهمیت مراقبت از چشم و درمان گفت: به اهمیت بررسی منظم چشم، که منجر به تشخیص به موقع یا در اوایل بیماری چشم می شود، اشاره کردند. ایشان به این نکته اشاره داشتند که باید به بیماران کمک هزینه های مربوطه را ارائه شود، به ویژه هزینه های اقامت و درمان بیمارستانی.

در ادامه به کمک ها و خدمات ارزنده ایشان اشاره خواهد شد.

بهترین لحظات تمام زندگی دکتر شریف هاشمانی در یک روستای کوچکی در حومه مرند خیبر پختونخوا رخ داد.

وی یک کمپ چشم پزشکی بدون دریافت هزینه و رایگان را راه اندازی کرده بود، جایی که یک زن سالم و ضعیف توسط یک برانکار به آنجا برده شد.

زنانی که نمی تواند سن دقیق خود را به یاد بیاورد، از سرطان رنج می برد و از 10 تا 12 سال گذشته از کمر درد فلج شده است. برای حداقل نیمی از آن زمان، آب مروارید در هر دو چشم او ایجاد شده بود و منجر به تقریبا از بین رفتن دید وی شد.

دکتر هاشمی پس از بررسی او، جراحی پیشنهاد کرد. خانواده، با این حال، متقاعد نشده بودند و توجیه شان این بود که زن پیر بوده و در اثر جراحی از بین خواهد رفت.

رئیس سابق انجمن چشم پزشکان پاکستان خاطر نشان می کند: “برای متقاعد کردن خانواده، بسیار تلاش کرده است و بالاخره آن ها سرانجام موافقت کرده اند.”  این به سرعت اتفاق افتاد .

هنگامی که زن چشم هایش را پس از انجام عمل جراحی و بهبود باز کرد، چند لحظه سکوت کرد. سپس او گریه می کند، دستش را بالا می برد و از برکت های خداوند تشکر کرده و برای دکتر هاشمی دعای خیر می کند.
در این لحظه، در 40 سال زندگی اش، دکتر هاشمی احساس کرد که به ماموریت زندگی اش دست یافته است. “ دکتر هاشمی می گوید “من بیش از 200،000 جراحی انجام داده ام، اما من نمی توانم آن لحظه را فراموش کنم که بانوی پیر برای من در میان اشک هایش دعا می کرد”

دکتر شریف هاشمانی، جراح چشم و رئیس سابق انجمن چشم پزشکان پاکستان اظهار داشت

One thought on “پاکستان در مقایسه با دیگر کشورهای منطقه در زمینه چشم پزشکی ( مراقبت از چشم و درمان ) پیشرفته تر است: دکتر شريف هاشمانی

  1. سلام خسته نباشید. ده سال مشه از عنگ استفاده مکنم علان مخاهم لیزیک کنم مخاهم با داکتر ب تماس شوم شماره را لطفاً در ایمیل من ارسال گنید تشکر
    mohammad 12af11@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Powered By WordPress | Coursemax